آموزش قدم به قدم نحوه راه اندازی سایت در اینترنت

آموزش قدم به قدم نحوه راه اندازی سایت در اینترنت

آیا میدونین که در حال حاضر اینترنت یکی از بهترین بستر ها جهت کسب درآمد هستش؟ میدونین که وب سایت های مختلف چه درآمد بالایی از طریق معرفی خدماتشون، فروش محصولاتشون و تبلیغات اینترنتی دارن؟ تا به حال به این فکر کردین که شما هم میتونین صاحب یه وب سایت اینترنتی بسیار پر رونق باشین؟ اما چطور میتونیم یه سایت برای خودمون درست کنیم؟ راه اندازی سایت رایگان ممکن هستش یا این که باید یه وب سایت پولی برای خودمون طراحی کنیم؟ کدومشون بهتره؟ قبل از این که به تمام موارد و سوالات مرتبط با راه اندازی سایت پاسخ کامل بدیم، تصمیم داریم اصلی ترین مزایای راه اندازی وب سایت رو به شما معرفی کنیم.

مزایای راه اندازی سایت در اینترنت

  • هزینه کم: راه اندازی کسب و کار در فضای آنلاین بسیار کم هزینه تر از راه اندازی کسب و کار فیزیکی است.
  • راه اندازی سریع: کسب و کار آنلاین شما برخلاف کسب و کار فیزیکی تنها با چند کلیک راه اندازی می شود.
  • درآمد همیشگی: در فضای آنلاین می توانید از صبح تا شب و از شب تا صبح فروش داشته باشید.
  • فروش اتوماتیک: نیاز به اپراتور فروش ندارید، وب سایت شما به صورت اتوماتیک محصولات شما را ارائه می کند.
  • جذب مشتریان بیشتر: برخلاف کسب و کار فیزیکی می توانید به تمام مردم جهان خدمات دهید.
  • کشف بازار های جدید: می توانید خدمات متنوع تری را ارائه دهید و درآمد خود را پیوسته افزایش دهید.
  • تبلیغات کم هزینه: وب سایت شما در موتور های جستجو به صورت 24 ساعته در حال تبلیغ شدن است.

انواع روش های راه اندازی سایت در اینترنت

  • راه اندازی وبلاگ: سیستم های ساده ای هستند که فقط امکان اطلاع رسانی و تولید مقاله یا خبر را دارند.
  • راه اندازی وب سایت: سیستم های پیشرفته ای هستند که علاوه بر اطلاع رسانی، امکان ارائه خدمات، معرفی محصولات، عضو گیری، اتصال مستقیم به درگاه های بانکی و فروش آنلاین را نیز دارند.

انواع موضوعات راه اندازی سایت بر اساس نوع کاربری

در حال حاضر امکان راه اندازی سایت با انواع موضوعات مختلف داخل اینترنت وجود دارد، اما ترجیحا قبل شروع آموزش اصلی ساخت سایت، بهتر است با دسته بندی موضوعی انواع وب سایت های اینترنتی آشنا شوید:

  • سایت های محتوا محور: سایت هایی هستند که بیشتر تمرکز خود را بر روی تولید محتوا منعطف کرده اند و کاربران به جهت مطالعه محتوا های مختلف به این نوع وب سایت ها مراجعه می کنند، به عنوان مثال سایت های خبری، علمی، اطلاع رسانی، کتابخانه های آنلاین، نشریه ها، وبلاگ ها و سایت های سرگرمی و تفریحی عمدتا محتوا محور هستند.
  • سایت های کاربر محور: سایت هایی هستند که معمولا کاربران و اعضای آن نقش چشمگیری در ادامه فعالیت و رشد آن ها دارند، وب سایت های کاربر محور همواره توسط کاربران اینترنت در حال توسعه هستند، به عنوان مثال سایت های شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، تویتر، آپارات، یوتیوب و انجمن های اینترنتی عمدتا از نوع کاربر محور هستند.
  • سایت های خدمات محور: سایت هایی هستند که محصولات فیزیکی یا خدمات آنلاین به کاربران خود ارائه می دهند، سایت های خدمات محور معمولا با اهداف تجارتی راه اندازی می شوند و به عنوان مثال سایت های فروشگاهی، بانکی، اداره های دولتی، تجارت الکترونیک، خدمات آموزشی و دانشگاهی عمدتا از نوع سایت های خدمات محور هستند.
  • سایت های ترکیبی: سایت هایی هستند که ترکیبی از محتوا و خدمات را درون خود به کاربران ارائه می کنند، مثلا فروشگاه دیجی کالا علاوه بر فروش محصولات، در قسمت دیجی کالا مگ، به کابران خود محتوا نیز ارائه می کند، همچنین وب سایت میزبان فا علاوه بر فروش سرویس های میزبانی وب، در قسمت پایگاه دانش محتوا نیز به کابران خود ارائه می کند.

اهداف خود را از راه اندازی سایت قبل از شروع کار مشخص کنید

اهداف و ایده های دقیق و منظم که برنامه ریزی شده هستند دقیقا همان ایده هایی هستند که اجرا می شوند! راه اندازی وب سایت در اینترنت دقیقا مانند تاسیس کسب و کار در دنیای واقعی است، همانطور که کسب و کار های بدون هدف و برنامه ریزی در دنیای واقعی به جایگاه خاصی نمی رسند، سایت هایی نیز که بدون هدف راه اندازی شده اند همواره به جایی نمیرسند و همواره بدون ثمر باقی می مانند، به راستی که هدف شما از راه اندازی سایت چیست؟ چه رویایی برای راه اندازی سایت در سر میپرورانید؟ سایت شما قرار است تا چه اندازه رشد کند و درآمد سایت شما به چه حد برسد؟ تصمیم دارید بعد از راه اندازی وب سایت چه نیازی از جامعه را برطرف سازید؟ آیا هدف شما از راه اندازی سایت این است که با ارائه خدمات هرچه بهتر، نیاز اساسی را از جامعه برطرف کنید؟ پس از راه اندازی سایت، ایده شما جهت افزایش ترافیک و فروش سایت چیست؟ برنامه ریزی منظمی جهت تولید محتوا و ارائه خدمات به کاربران خود پس از راه اندازی سایت دارید؟ اگر پاسخ شما به سوالات گفته شده مثبت است و تصمیم دارید با یک استراتژی محکم و اصولی سایت خود را راه اندازی کنید و آن را رشد دهید ادامه این مقاله را مطالعه کنید، در غیر اینصورت علاوه بر این که راه اندازی سایت برای شما منفعتی ندارد، زمان و هزینه زیادی را ممکن است جهت راه اندازی یک سایت بدون استراتژی هدر دهید.

سیستم مدیریت محتوای مورد نظر خود را قبل از راه اندازی سایت مشخص کنید

سیستم مدیریت محتوا یا content management system نرم افزار های اینترنتی هستند که توسط کنترل پنل گرافیکی که در اختیار دارند به شما اجازه می دهند که وب سایت خود را راه اندازی و مدیریت کنید، انتخاب سیستم مدیریت محتوای مناسب یکی از اصلی ترین مراحل راه اندازی وب سایت می باشد، پس از راه اندازی وب سایت، دیگر فقط توسط سیستم مدیریت محتوا میبایست وب سایت خود را مدیریت کنید، توسط این نرم افزار های اینترنتی می توانید به وب سایت خود مطلب، محصول، منو، عکس و ویدیو اضافه کنید، یا این که قالب و رنگبندی وب سایت خود را تغییر دهید، بنابراین سیستم مدیریت محتوا اصلی ترین قسمت یک وب سایت است، سیستم مدیریت محتوا ها انواع زیادی دارند که در زیر برخی از آن ها را به شما معرفی می کنیم:

  • وردپرس (مناسب برای انواع وب سایت های اینترنتی)
  • جوملا (مناسب برای راه اندازی وب سایت های شرکتی)
  • دروپال
  • دیتالایف
  • پرستاشاپ (فقط مناسب راه اندازی فروشگاه اینترنتی)
  • اپن کارت (فقط مناسب راه اندازی فروشگاه اینترنتی)
  • توماتو کارت (فقط مناسب راه اندازی فروشگاه اینترنتی)

آموزش طراحی لباس ، چطور به یک برند مطرح در دنیای طراحان لباس تبدیل شویم؟

طراحی لباس یک ایده جذاب و پرطرفدار این روزهاست که در تمام شاخه‌های هنری و غیر هنری کارایی دارد. طراحی لباس‌های مورد پسند هنرپیشه‌های سینما و تئاتر، مدل‌های عکاسی و عروسی، سلبریتی‌ها در مراسم خاص مانند اسکار یا گلدن‌گلاب، لباس کودک، مهماندار، پلیس و غیره. اگر می‌خواهید یک طراح خوبی باشید، باید بدانید که پیش رویتان مسیری قرار دارد که پیمودن آن روشن و در عین حال دشوار است. این مسیر را در ۵ گام برایتان ترسیم می‌کنیم.

۵ گامی اصلی آموزش طراحی لباس که به آنها اشاره کردیم به ترتیب زیرند:

۱. آماده کردن ابزارهای فنی و ذهنی اولیه (که در این مطلب به آنها می‌پردازیم)

۲. پرورش طرح و دیزاین مورد نظر در ذهن

۳. پیاده سازی ایده مورد نظر روی کاغذ با استفاده از قلم

۴. کشیدن الگو و دوختن طرح

۵. فروش کار نهایی

بر خلاف آنچه به نظر می‌رسد پیمودن این راه به سادگی همین ۵ گام اشاره شده نیست. برای هر مرجله باید مجموعه‌ای از کارها و فعالیت‌های دیگری را نیز انجام دهید تا شما را برای رسیدن به هدف مطلوب آماده‌تر و موفق‌تر کند.

در اولین گام به بررسی ابزارهای مورد نیاز اولیه می‌پردازیم.

۱. درباره طرح کشیدن آموزش‌های اولیه را ببینید

فراموش نکنید که لازم نیست یک طراح حرفه‌ای باشید؛ بسیاری از طراح‌ها و دیزاینرها روش‌های درهم برهم و خاص خود را در طراحی دارند. اما آنچه نیاز دارید که به خوبی آموزش دیده باشید این است که بتوانید با طرح خود، منظور نهایی را به بیننده انتقال دهید. برای این منظور می‌توانید در کلاس‌های طراحی شرکت‌ کنید و یا از منابع آنلاین بهره بگیرید.

بیشتر بخوانید: راهنمای مقدماتی طراحی سریع

مهمترین قسمت یادگرفتن یک مهارت جدید این است که آن را انجام دهید و بسیار تمرین کنید. تمرین‌هایتان باید مداوم و روزانه باشد. مثلا روزی دست‌کم ۳۰ دقیقه را برای تمرین طراحی اختصاص دهید. در این صورت در طی مدت یک ماه مهارت خوبی به دست خواهید آورد.

۲. دوخت و دوز را یاد بگیرید

حتی اگر قرار نباشد که شما طرح نهایی را خودتان بدوزید، باز هم باید اصول اولیه دوخت لباس را بدانید. بدین‌ترتیب با دید و دانش بهتری می‌توانید ایرادهای کار را بفهمید و برای بهتر و جذاب‌تر کردن آن گام بردارید. دانستن امکاناتی که در طرح و ایده شما وجود دارد مهمترین بخش برای خلاقیت و ارائه ایده‌های نوآورانه است.

برای یادگرفتن خیاطی می‌توانید به دوره‌های مقدماتی کلاس‌های آموزشی که حتما در محل زندگی‌تان به وفور یاد می‌شود مراجعه کنید. دوره‌های فنی و حرفه‌ای هم می‌توانند در این راه به شما کمک شایانی بکنند.

مطالعه و شناخت طرح‌ها و الگو‌ها اولین قدم در یادگرفتن خیاطی است. شما باید به خوبی بدانید که یک لباس با چه ترتیبی سرهم بندی شده و به شکل نهایی خود رسیده است. طرح‌های مختلف را از فروشگاه‌ها خریداری کنید و تمرین‌های اولیه را با آنها انجام دهید.

۳. درباره دیزاین مطالعه کنید

اگر می‌خواهید ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه و سرشار از نوآوری داشته باشید، باید تئوری دیزاین را بشناسید. اصول دیزاین در طراحی محصولات مختلف یکسان است. می‌توانید آنها را با طراحی جواهرات (تعادل، حرکت، تاکید) بشناسید و در طراحی لباس به کار ببرید. خودتان را یه یادگرفتن اصول طراحی مُد محدود نکنید. حتی می‌توانید در مورد تایپوگرافی بخوانید و ایده‌ها و آموزش‌های لازم در مورد طراحی فشن را یاد بگیرید.

۴. در مورد مُد اطلاعات کافی به دست آورید

اگر می‌خواهید یک طراح فشن باشید، باید درمورد هرچه در دنیای مد و فشن وجود دارد اطلاعات به دست آورید. شاید خودتان را یک فرد به روز و اهل مد بدانید اما شاید ندانید که آنچه شما برای پوشش و ظاهر خودتان و اطرافیانتان در این بازه زمانی انتخاب می‌کنید با معیارهای جهانی مد متفاوت باشد. اگر طرح‌های شما بر اساس چیزهایی است که امروزه بسیار بورس هستند باید بدانید که تا طرح شما تکمیل شود و به مرحله عرضه برسد دیگر از رونق افتاده و قدیمی شده! طراح‌های حرفه‌ای و موفق همیشه چند قدم جلوتر و متفاوت‌تر فکر می‌کنند.

ویدیو‌ها و عکس‌های طراح‌های خیلی حرفه‌ای و ماهر را تماشا کنید و حتی اگر می‌توانید حضوری با آنها دیدار کنید و راه و رسم کار را از آنها یاد بگیرید. بدین ترتیب خواهید دید که آنها چطور برای هر فصل و مراسم متفاوت طرح‌های جدید ارائه می‌دهند.

۵. منابع تکنولوژی مورد نیاز برای طراحی لباس را بشناسید

این روزها در مقایسه با سالیان گذشته ابزارهای بیشتری در اختیار طراحان قرار داده شده است. علاوه بر دانستن راه‌های رسم طرح و اصول دوخت و دوز، باید فوتوشاپ و ایلاستریتور را نیز به خوبی بشناسید.

سایت‌های بسیاری برای آموزش اصول مقدماتی و پیشرفته این ابزارها وجود دارند که می‌توانید از آنها بهره بگیرید.

همچنین اگر می‌خواهید از ابزارهای رایانه‌ای برای ترسیم طرح‌های خود استفاده کنید آنگاه به یک تبلت و قلمی مانند Wacom یا استایلوس اپل نیاز دارید.

به آخرین مرحله از طراحی لباس و گام‌های لازم برای راه‌اندازی کسب و کار خیاطی رسیدیم.  اشاره کردیم برای طراحی لباس باید ۵ گام اساسی برداریم. در گام اول ابزارهای فنی و ذهنی لازم برای شروع کار را شناختیم و در گام دوم با دانستیم که برای پرورش ایده و طرح لازم است چه آمادگی‌هایی داشته باشیم. گام از طراحی لباس به کشیدن طرح لباس و پیاده سازی ایده اولیه روی کاغذ اختصاص داشت. سپس دوختن لباس را مورد بررسی قرار دادیم و حالا در آخرین مرحله می‌خواهیم به راه‌هایی برای فروش لباس نهایی بپردازیم.

۱. یک پورتفولیو بسازید

ساخت یک پورتفلولیوی خوب اولین گام برای موفقیت در فروش محصول است.

عکس خوب بگیرید. از گرفتن عکس‌های سرسری برای قرار دادن در پورتفولیو خود داری کنید. اگر امکانش را دارید از یک مدل یا کسی که با این حرفه آشناست راهنمایی و کمک بگیرید؛ هم برای پوشیدن لباس و هم برای عکاسی

برای اطلاعات بیشتر در مورد عکاسی این مطالب را مطالع کنید .

آموزش عکاسی از محصول، از شروع تا ویرایش نهایی

پنج نکته، برای گرفتن عکسی که به فروش بهتر محصول کمک کند

۲. کمی تحقیق کنید

آیا فروشگاه‌های مستقلی برای فروش لباس که محصولاتی شبیه آنچه شما دوخته‌اید داشته باشند، می‌شناسید؟ آیا وبسایتی دیده‌اید که لباس‌هایی شبیه آن را بفروشند؟ سعی کنید طراح‌هایی را پیدا کنید که کارشان شبیه کار شماست و استراتژی و تاکتیک فروش آنها را یاد بگیرید. برای فروش محصولاتتون میتونید روی هونریا حساب باز کنید.

۳. از منابع آنلاین استفاده کنید

برخی وبسایت‌ها آنچه شما طراحی کرده‌اید را اگر مورد توجه خودشان یا کاربرهایشان قرار بگیرد، برای شما می‌دوزند. از این وبسایت‌ها باید زمانی استفاده کنید که یک ایده و طرح عالی دارید اما نمی‌توانید یا نمی‌خواهید خودتان آن را بدوزید.

۴. یک فروشگاه آنلاین لباس طراحی کنید

اگر می‌خواهید بطور مستقل کار کنید و خودتان آنچه طراحی کرده‌اید و دوخته‌اید را به فروش برسانید، لازم است یک وبسایت فروش لباس راه‌اندازی کنید. این روزها همه به خوبی می‌دانند که یک وبسایت را چطور طراحی کنند، اما اگر آشنایی ندارید، می توانید از طریق پلتفرم فروشگاه ساز هونریا فروشگاه مستقل خود را راه اندازی کنید.

۵. برند شخصی خود را داشته باشید

در دنیای پر از ارتباطات امروز ما کلمات بیشتری نسبت به قبل رد و بدل می‌کنیم و زیاد بودن کانال‌های ارتباطی به این معنی است که ابزارهای ارتباطی ما با سیلی از اطلاعات مواجه هستند. اما برای برندها این کلمات چیزی فراتر از وسیله‌ای برای انتقال پیام است. به توجه به اینکه کاربران و مصرف‌کنندگان روز به روز بیشتر از یکدیگر راهنمایی و تایید می‌گیرند و برای انتخاب یک برند بیشتر از قبل به مقالات و وبلاگ‌ها مراجعه می‌کنند، لازم است برندها ارتباط خود را با مشتری‌ها بیشتر کنند، در دسترس‌تر و دارای شخصیتی منحصر به فرد و مشخص باشند.

دسته بندی : افزایش فروش سایت