دامین اتوریتی چیست؟ امروزه در دنیای پر از رقابت طراحی سایت، هر روزه بیشتر رقبا سعی بر آن دارند که در مسیر رسیدن به رتبه های بالای گوگل دیگر رقبا را پس بزنند و در این امر از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند. این رقابت پایاپای هر کسی را در حوزه ی کاری خودش مجبور به کشف و استفاده از راه های بهتر می نماید. یکی از این راه ها داشتن دامنه ی اتوریتی است که در این مقاله در این خصوص توضیحاتی را به شما عرضه میداریم.

آیتم های موثر در طراحی سایت موفق

برای داشتن یک سایت و طراحی سایت موفق آیتم های متفاوت و مختلفی وجود دارد تا شما را به هدفتان برساند. یک طراحی سایت موفق خروجیه یک UI (User Interface) زیبا، یک UX (User eXperience) کارآمد، جلب اعتماد کاربران، هاست سئو برای سایت، کسب بالاترین رتبه سایت ها در موتور جستجوی گوگل، حفظ رتبه وب سایت در موتورهای جستجو و … میباشد. برای اطلاع بیشتر در مورد خصوصیات و امکانات گفته شده مطالب زیر را مطالعه بفرمایید: برقراری تعادل در طراحی سایت با استفاده از روش های طراحی وب سایت UX و UI و تفاوت UI و UX در طراحی سایت چیست و تعاریف آنها

آیتم های موثر در سئوی موفق

همینطور برای داشتن سئوی سایت موفق لازم است تدابیر و تمهیدات ویژه ای اندیشید. استفاده از کلمات کلیدی مناسب، لینک بیلدینگ که میتوانید مطلب لینک بیلدینگ چیست؟ و اهمیت آن در سئوی سایت را مطالعه فرمایید تا در این خصوص اطلاعات جامع تری کسب نمایید. یکی از این راه ها میتواند دامنه ی اتوریتی نیز باشد. اما دامنه ی اتوریتی و پیج اتوریتی چیست؟

نورگیر حبابی

دامنه ی اتوریتی چیست؟

اما دامنه اتوریتی چیست؟ دامنه ی اتوریتی یا Domain Authority همان اعتبار کل دامنه است. و پیج اتوریتی یا Page Authority اعتباره یک صفحه ی بخصوص یا URL بخصوص است. این اعتبار میتواند عددی میان صفر تا صد باشدو مثل رتبه بندی گوگل به صفحه ی اول اعتبار بیشتری اختصاص می یابد تا صفحات دیگر یک وب سایت. میزان دشواری ارتقای این اعتبار به صورت تصاعدی است، بدین صورت که رسیدن از رتبه ی صفر به سی راحت تر است تا رفتن از رتبه ی سی به چهل. دامنه ی اتوریتی هم از مجموع اعتبارات تمام صفحات حاصل می شود.

نکاتی در ارتباط با Domain Authority

ساندویچ پانل دیواری

در نظر داشته باشید که تنها دارا بودن یک رتبه ی نسبتا بالا در این زمینه کافی نیست، بلکه باید از میانگین رتبه ی رقبایتان بالاتر باشید تا در این زمینه موفق باشید.

چک کردن Domain Authority

وب سایت های متفاوتی وجود دارند که آدرس وب سایت را می گیرند. و اعتبار دامنه یا دامین اتوریتی وب سایت شما را بر میگردانند. اما معتبر ترین آن ها سایت MOZ است.

معرفی نرم افزار مدیریت تولید

عوامل اعتبار دامنه – Domain Authority Factors

عوامل اعتبار دامنه - Domain Authority Factors
۱٫ لینک کردن از دامنه های مختلف
اعتبار دامنه (DA) با توجه به تعداد و کیفیت لینک های ورودی به سایت شما و همچنین فاکتور های دیگری مثل عمر دامنه و تعدادسیگنال های دریافت شده از شبکه های اجتماعی محاسبه می شود و توسط شرکت moz ارائه میشود. به عنوان مثال در صورتیکه از یک دامنه ۱۰۰ لینک ورودی داشته باشید، ارزش و اعتبار آن کمتر از زمانی می باشد که ۵۰ لینک ورودی از ۵۰ دامنه مختلف وجود دارد و این بدین معنی است که سایتهای زیادی به وب سایت شما لینک داده اند و سایت شما برای سایت های بسیاری مهم بوده که لینک داده اند که این موضوع به صورت غیر مستقیم به افزایش اعتبار وب سایت شما کمک خواهد کرد.(البته باید علاوه بر فاکتور تعداد به کیفیت لینکها و فاکتور های دیگر) نیز توجه نمود.۲ . رتبه mozrank :moz
رتبه moz یک وب سایت بر اساس مشخصات لینک آن می باشد و در محدوده ۰ تا ۱۰ رتبه بندی می شود که عدد بالاتر رتبه بهتری می باشد. رتبه moz به کیفیت لینک های ورودی به سایت شما وابسته است ، یعنی اگر سایت شما تعداد کمی لینک ورودی ولی با کیفیت بالا داشته باشد ارزش آن بیشتر از این است که تعداد زیادی لینک ورودی با کیفیت پایین داشته باشد.

۳٫ اعتماد Moztrust : moz
Moztrust مانند رتبه moz می باشد اما بر روی نزدیکی و ارتباط سایت شما با لینک های معتبر تمرکز دارد. Moztrust چگونگی ارتباطات و اتصالات و شبکه های وب سایت های معتبری که به شما لینک دارند را بررسی می کند. در صورتیکه وب سایتی که به شما لینک داده به وب سایت های معتبر دیگری هم لینک داده باشد، به سود شماست.
فرض کنید سایت الف به این مقاله درباره اعتبار دامنه در پست منابع بلاگش لینک می کند و همچنین در این پست به سایت های معتبر دیگری مانند یک سایت آموزشی یا مجله موتور جستجو نیز لینک کرده است که این باعث افزایش رتبه این وب سایت در Moztrust می شود.

۴٫ کیفیت محتوا
کیفیت محتوا کلید هر گونه رتبه بندی در دنیای SEO می باشد. هنگامی که شما محتوای با کیفیتی را می نویسید و بارگذاری می کنید در واقع شما تمایل به رتبه بالاتری دارید به این دلیل که افراد بیشتری به محتوای با کیفیت شما لینک خواهند داد. و این بدین معنی است که به طور غیر مستقیم اعتبار شما و در نهایت اعتبار دامنه شما افزایش خواهد یافت.

۵٫ سیگنال های شبکه های اجتماعی
این مورد نیز یکی از عوامل مرتبط با افزایش اعتبار دامنه وب سایتتان می باشد. سیگنال های شبکه های اجتماعی به این معنی است که تعداد کل به اشتراک گذاری و پسندیدن (لایک کردن) مقاله های شما بر روی پلت فرم شبکه های اجتماعی چقدر است.
از این منظر نگاه کنید: زمانی که مردم محتوای شما را از طریق شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند به این معنی است که آنها مقاله ای را پسندیده اند که برایشان مفید بوده است و این به این مفهوم است که سایت شما باید به عنوان یک مرجع در نظر گرفته شود.

۶٫ دوستی با موتورهای جستجو
با سئو، سایت شما در نتایج موتور های جستجو به دفعات بیشتری مشاهده خواهد شد و این به این معنی است که افراد بیشتری آن را مطالعه خواهند کرد و به این ترتیب اعتبار شما افزایش می یابد

دسته بندی : افزایش فروش سایت