اندازه گیری اثر بخشی وب سایت:
DA (اقتدار دامنه) در مقابل PR (رتبه صفحه)
اثربخشی وب سایت در رتبه و تصمیم های گوگل و کراولر های گوگل به دو عامل حیاتی بستگی دارد رنک و اقتدار دامنه . اقتدار دامنه پارامتر جدیدی میباشد که از سوی شرکت سئو موز طراحی و در حال اجرا است . همه تلاش بر این است که میزان PA و DA سایت شما را تا حد ممکن افزایش دهیم . PA به اقتدار صفحه اشاره می کند و DA به اقتدار دامین .
خیلی دور از ذهن نبود که رنک گوگلی کم رنگ گردد چون بسیار از شرکت ها و سایت ها با خرید لینک از سایت های رنک بالا سعی در افزایش رنک خود داشتند که این امر باعث نابود شدن الگوریتم رنک دهی به سایت ها میشد ! پس سایت های بالا می آمدند که هزینه می کردند و سایت ها با متن مناسب متاسفانه در قعر جدول می ماندند . ما تمام تلاش خود را در جهت افزایش محبوبت وب سایت شما نزد گوگل از نطر محتوا میکنیم نه خرید لینک های قدرتمند ! شما هزینه های زیادی برای خرید لینک میکنید ولی غافل از این که رقبای شما در حال تدوین متن مناسب هستند !
google rankسوال این میباشد پس چگونه ما به سمت رنک بهتر برویم در حالی که نیاز داریم بک لینک قرار دهیم تا بهتر ایندکس شویم و رتبه سایت ما بالا برود در حالی که میزان اقتدار سایت و صفحات ما کم نشود . الگوریتم رنک گوگلی بسیار مدبرانه میباشد و کارشناسان ما به لحاظ این که در کنفرانس ها و دوره های آموزشی شرکت گوگل در انگلستان شرکت کردند بسیار به این مسئله اشرافیت دارند که چگونه الگوریتم های رنک دهی را متناسب با محتوا و اقتدار سایت تنظیم کنند ! این یک ویژگی در شرکت پایاسایت میباشد . در تصویر روبرو یک درخت رنک دهی می بینید که شرکت گوگل رسما تایید کرده است . در حالی که این درخت یک نمای ساده از فرمول پیچیده رنک دهی میباشد .
همانگونه که ملاحضه میفرمایید سایت های ب و سی دارای چگالی بیشتری نسبت به سایت های رنک داده شده دارند ! سایت های نیز مشاهده میکنید که بسیار سبک میباشند ! هر چند سایت های سبک دارای چگالی رنک نیستند ولی باز در بالا آوردن سایت های ردیف میانی نقش دارند ! ولی آیا برعکس این قضیه نیز درست هست ! خیر یعنی شما حتی از سایت ب برای سایت 1.6 بخواهید لینک خریداری کنید این درخت یک طرفه بشما نشان می دهید که تاثیر آن در همان حد 1.6 میباشد نه بیشتر !
خوب بریم سراع مولفه اقتدار سایت یا Domain Authority (DA) Demystified
چگونه شروع کنیم ! کافیه ابتدا افزونه Domain Authority را از سایت مرورگر خود دریافت کنید و نصب کنید ! مقدار DA اگر کمتر از 10 باشد باید خیلی کار کنید تا به عدد 20 یا 40 برسید ! اگر وب سایت شما ترافیک پایین دارد علت اصلی در همین میباشد ولی اگر وب سایت شما امتیاز 10 دارد و از ترافیک مناسب برخوردار است شانس با شماست سایت شما از لحاظ رنک الکسا بالا میباشد و این به شما کمک میکند امتیاز سایتتون رو بسیار سریعتر بالا ببرید . پیشنهاد میگردد افزونه Alexa را نیز نصب کنید .
به نظرات مشتریان دقت کنید ! آنها باید به سایت شما بازگردند سعی کنید لندینگ پیج های مناسبی بسازید اگر در این کار خبره نیستید با ما تماس بگیرید ما مشاور شما در این زمینه خواهیم بود !
خیلی دور از ذهن نیست که وب سایت شما بتواند در کمتر از یک ماه به امتیاز DA مناسب برسد . توجه به این نکته که بررسی لحظه به لحظه DA نیز خود تاثیر چشم گیر دارد دور از لطف نیست که با افزونه DA in calculated همیشه وب سایت خودتون رو مورد ارزیابی قرار بدید .
 I8Fjmk-4OWQZIMADYkZbUXE7Njls2vmVfeQ1JMlRol_aM97Je9zhemSl46Q3
تعریف کلی از اقتدار دامنه (قدرت دامنه)
Domain Authority یا همان قدرت دامنه بهترین فاکتوری است که سایت سئوموز برای پیش بینی نحوه رتبه بندی سایت‌ها در نتایج موتورهای جستجوگر ارائه داده است. از قدرت دامنه برای مقایسه یک سایت با سایت‌های دیگر و یا برای پیگیری “قدرت و اقتدار” سایت خودتان می‌توان بارها استفاده کرد.ما (سئوموز) با ترکیب همه لینک‌هایی که به ریشه (صفحه اصلی) سایت لینک شده‌اند و تعداد همه لینک‌ها و MozRankو MozTrust و چندین فاکتور دیگر در یک مقدار به نام قدرت دامنه.DA PA
در قدرت صفحه ده‌ها فاکتور سئو و بازاریابی آنلاین از سراسر وب گنجانده شده است.
شما برای محاسبه مقدار قدرت صفحه از سایت Open Site Explorer و یا از نوار ابزار رایگان MozBar استفاده کنید.کمپانی موز همه فاکتورهای سنجش قدرت آنالیزهای خود را در ابزاری به نام Mozscape API گنجانده است.
شاید شما یک سئو کار باشید ! یا یک تازه کار ولی آنچه که مهم میباشد این است فرایند طراحی تا اجرای یک وب سایت بیشتر از آن بهینه سازی یک وب سایت نیازمند ساعتها و روزها تلاش و مطالعه است .
نکته آخر : مطالب بالا 1% از مواردی هست که در افزایش رتبه سایت مطرح هست ! وب سایت ما را دنبال کنید ما در طول یکسال آتی سعی خواهیم کرد مطالب بسیار دقیقتری از نحوه محاسبات گوگل ارایه کنیم .

۷ راه کار برای ایجاد لینک داخلی بهتر

سئو و بهینه سازی On Site خیلی سخت نیست اما معمولا آن را اشتباه معنی میکنند.یکی از بخش هایی که معمولا از آن گذشته و توجهی نمی شود لینک های داخلی هست.در این پست به معرفی ۷ روش برای ایجاد ساختار بهتری از لینک داخلی می پردازیم.

Internal Links - لینک داخلی
Internal Links – لینک داخلی

۷ راه کار برای لینک داخلی بهتر

زمانی که سخن از On Site به میان می آید.ذهن بسیاری به سمت کدنویسی و ساختار کلی سایت میرود.موضوعاتی مانند ایجاد محتوای عالی, کدنویسی بهینه و بدون اشتباه و موارد مشابه دیگر.اما یکی از پارامترهای مهم در بهینه سازی On Site لینک های داخلی هستند در زیر ۷ راه کار برای ایجاد لینک های داخلی بهتر اشاره شده است.

۱. ارتباط مهم ترین نکته

فقط و فقط به صفحاتی که مرتبط هستند لینک بدهید.مثلا شما فروشنده ی محصولات کامپیوتری هستید.عجیب و غیرمعقول هست که به صفحه ای با محتوای فروش موبایل لینک بدهید.

۲. بررسی و آنالیز وضعیت حال حاضر وبسایت

از طریق وبسایت های ارائه کننده داده های آماری مثل گوگل انالیتیکز و یا گوگل وبمستر تولز بررسی کنید ببینید نقاط قوت وبسایت شما در چه کلماتی هستند.در چه کلماتی در رتبه های بالا هستید و در چه کلماتی رتبه ی متوسطی دارید.با شناسایی کلمات میتوانید مطالب خود را مرتب کنید.پس از شناسایی کلمات و مرتب کردن پست ها از پست های خود توسط آن کلمات به یکدیگر لینک ارسال کنید.

بهترین کار این است که کار خود را با بهترین کلمه شروع کنید آن را افزایش بدهید و سپس به سراغ دیگر کلمات بروید.

۳. نقشه درست کنید و آن را رسم کنید

یکی از بزرگ ترین اشتباهات که وبمسترها مرتکب آن میشوند انجام دادن کارها بدون برنامه و براساس حس و حال است.برای خود ما هم پیش آمده که وقتی با موضوعی جدید آشنا شدیم شروع میکنیم به ویرایش مطلب قبلی بدون هیچ برنامه درست و سازمان دهی شده.بسیار مهم است که شما کلمات کلیدی خود را روی کاغذ بنویسید و سعی کنید با وارد کردن عنوان پست ها بین کلمات و پست ها ارتباط برقرار کنید پس از ایجاد ارتباط به سراغ ویرایش پست ها بروید.

۴. کلمات و لینک های بیخود ایجاد نکنید

معمولا مردم یا ۱۰۰ هستند یا صفر.مطمئنا بسیاری پس از خواندن این مطلب اگر علاقه مند شوند به موضوع لینک های داخلی شروع میکنند به ویرایش پست ها و در هر پست ۱۰ ۲۰ لینک به پست های دیگر قرار میدهند.آنها برای خود ۱۰ کلمه جدا میکنند و میخواهند از آن کلمات در تمامی پست ها استفاده کنند.این اشتباه است اشتباه و اشتباه.

کاربر شما قرار نیست که با وارد شدن به یک پست گیج شود و نداند که پست حال حاضر را بخواند یا یک پست دیگر.پس زیاده روی هم نکنید و در هر پست حداکثر ۳ تا ۵ لینک و کلمه را مورد هدف قرار بدهید.کاربران دوست ندارند در هر خطی که میخوانند ۱۰ تا لینک ببینند.

۵. استفاده از انکر تکست های متفاوت

بالاتر گفتیم که کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید و سعی کنید با آن کلمات بین مطالب ارتباط محتوایی برقرار کنید در اینجا تکمیل میکنیم که کارکردن بر روی ۲ یا ۳ کلمه به صورت مداوم میتواند مضر باشد و تاثیر منفی داشته باشد.

همه ی ما میخواهیم دقیقا در تعدادی از کلمات کلیدی رنک بگیریم اما خواستن تمام چیزی نیست که ما نیاز داریم.در برنامه های خود چند کلمه ی کلیدی کم اهمیت و طولانی تر هم قرار بدهید.اگر در آن کلمات هم رنک بگیرید که چه بهتر اما اگر رنک نگیرید شما چیزی را از دست نداده اید.

۶. گاهی اصلا لینک ندهید

در بیشتر وبسایت ها صفحاتی هستند که بسیار مهم هستند.صفحاتی که بیشتر لینک ها به سمت آنها هستند.بهتر است گاهی اوقات اصلا لینک خارجی در این صفحات قرار ندهید.منظور از لینک خارجی لزوما لینک به وبسایت های دیگر نیست لینک خارجی در اینجا میتوانید لینک شما به صفحات دیگر هم باشد.اگر میخواهید از تمامی قدرت یک صفحه استفاده کنید و احتمال این که رنک و پیج رنک بگیرد را بالا ببرید پس بهتر است قدرت ( Authority ) صفحه را تقسیم نکنید.این موضوع فقط برای موتورهای جستجو نیست بلکه برای کاربران هم بهتر است.وقتی شما به صفحه ی دیگری لینک ندهید کاربر که وارد صفحه میشود تمرکز کامل بر محتوا میگذارد و درگیری ذهنی پیدا نمیکند.

۷. اگر دلیل منطقی ندارید چرا لینک میدهید؟

نکته ی ۷ جمع بندی نکات قبلی میباشد.واقعا اگر نمیتوانید دلیلی پیدا کنید که چرا باید به پست دیگر لینک بدهید اصلا لینک ندهید.نکات بالا را یک بار دیگر بررسی کنید ببینید واقعا در پست شما جایی برای لینک هست؟

 

دسته بندی : افزایش فروش سایت