– DataBase (پایگاه داده) :

تمام داده های تجزیه و تحلیل شده در ایندکسر، به پایگاه داده ارسال می گردد. در این بخش داده ها گروه بندی، كدگذاری و ذخیره می شود. همچنین داده ها قبل از آنكه ذخیره شوند، طبق تکنیکهای خاصی فشرده می شوند تا حجم كمی از پایگاه داده را اشغال كنند.

یك موتور جستجوگر باید پایگاده داده عظیمی داشته باشد و به طور مداوم حجم محتوای آنرا گسترش دهد و البته اطلاعات قدیمی را هم به روز رسانی نماید. بزرگی و به روز بودن پایگاه داده یك موتور جستجوگر برای آن امتیاز محسوب می گردد. یكی از تفاوتهای اصلی موتورهای جستجوگر در حجم پایگاه داده آنها و همچنین روش ذخیره سازی داده ها در پایگاه داده است.
آشنایی با نحوه آنالیز موتورهای جستجو
– Crawler (خزنده) :
كراولر، نرم افزاری است كه به عنوان یك فرمانده برای اسپایدر عمل می كند. آن مشخص می كند که اسپایدر كدام صفحات را مورد بازدید قرار دهد. در واقع کراولر تصمیم می گیرد كه كدام یك از لینك های صفحه ای كه اسپایدر در حال حاضر در آن قرار دارد، دنبال شود. ممكن است همه آنها را دنبال كند، بعضی ها را دنبال كند و یا هیچ كدام را دنبال نكند.
کراولر، ممكن است قبلا” برنامه ریزی شده باشد که آدرس های خاصی را طبق برنامه، در اختیار اسپایدر قرار دهد تا از آنها دیدن کند. دنبال كردن لینك های یک صفحه به این بستگی دارد كه موتور جستجوگر چه حجمی از اطلاعات یک سایت را می تواند (می خواهد) در پایگاه داده اش ذخیره كند. همچنین ممكن است اجازه دسترسی به بعضی از صفحات به موتورهای جستجوگر داده نشده باشد.
آشنایی با نحوه آنالیز موتورهای جستجو
– Indexer (بایگانی كننده) :
تمام اطلاعات جمع آوری شده توسط اسپایدر در اختیار ایندکسر قرار می گیرد. در این بخش اطلاعات ارسالی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند و به بخش های متفاوتی تقسیم می شوند. تجزیه و تحلیل بدین معنی است كه مشخص می شود اطلاعات از كدام صفحه ارسال شده است، چه حجمی دارد، كلمات موجود در آن كدامند، و … .

در حقیقت ایندکسر، صفحه را به پارامترهای آن خرد می کند و تمام این پارامترها را به یک مقیاس عددی تبدیل می کند تا سیستم رتبه بندی بتواند پارامترهای صفحات مختلف را با هم مقایسه کند. در زمان تجزیه و تحلیل اطلاعات، ایندکسر برای كاهش حجم داده ها از بعضی كلمات كه بسیار رایج هستند صرفنظر می کند. كلماتی نظیر a ، an ، the ، www ، is و … . از این گونه كلمات هستند.
آشنایی با نحوه آنالیز موتورهای جستجو
Ranker (سیستم رتبه بندی)
بعد از آنكه تمام مراحل قبل انجام شد، موتور جستجوگر آماده پاسخ گویی به سوالات كاربران است. كاربران چند كلمه را در جعبه جستجوی (Search Box) آن وارد می كنند و سپس با فشردن Enter منتظر پــاسخ می مانند. برای پاسخگویی به درخواست کاربر، ابتدا تمام صفحات موجود در پایگاه داده كه به موضوع جستجو شده، مرتبط هستند، مشخص می شوند. پس از آن سیستم رتبه بندی وارد عمل شده، آنها را از بیشترین ارتباط تا كمترین ارتباط مرتب می كند و به عنوان نتایج جستجو به كاربر نمایش می دهد.
آشنایی با نحوه آنالیز موتورهای جستجو
حتی اگر موتور جستجوگر بهترین و كامل ترین پایگاه داده را داشته باشد اما نتواند پاسخ های مرتبطی را ارایه كند، یك موتور جستجوگر ضعیف خواهد بود. در حقیقت سیستم رتبه بندی قلب تپنده یك موتور جستجوگر است و تفاوت اصلی موتورهای جستجوگر در این بخش قرار دارد. سیستم رتبه بندی برای پاسخ گویی به سوالات كاربران، پارامترهای بسیاری را در نظر می گیرد تا بتواند بهترین پاسخ ها را در اختیار آنها قرار دارد.
آشنایی با نحوه آنالیز موتورهای جستجو
حرفه ای های دنیای SEM به طور خلاصه از آن به Algo ( الگوریتم) یاد می كنند. الگوریتم، مجموعه ای از دستورالعمل ها است كه موتور جستجوگر با اعمال آنها بر پارامترهای صفحات موجود در پایگاه داده اش، تصمیم می گیرد که صفحات مرتبط را چگونه در نتایج جستجو مرتب كند. در حال حاضر قدرتمندترین سیستم رتبه بندی را گوگل در اختیار دارد.

چند نکته در مورد راهکار لینک دهی طبیعی

تعداد لینک درون متن چه تعداد مفید است؟ :

هیچ موتور جستجویی استانداردی برای وجود تعداد خاص لینک درون یک متن ندارد به همبن دلیل شما می توانید به هر تعدادی دورن متن خود لینک قرار دهید. اما کار خوبی نیست چرا که شما باید کاربران اینترنت را در نظر داشته باشید که آیا لینکی که قرار می دهید به جایی ختم می شود که برای کاربر مفید باشد یا نه ؟
پس در تعداد لینک ها درون متن دقت داشته باشید به جایی لینک دهی کنید که کاربر را راضی کند . از این رو با رضایت کاربر از وب سایت ، سایت شما برای آن تبدیل به یک منبع اطلاعاتی می شود.
چند نکته در مورد راهکار لینک دهی طبیعی
به چه صفحاتی بهتر است لینک دهی کنیم :

خلاصه توضیح می دهم : به هیچ وجه از صفحات قدیمی به صفحات جدید لینک ندهید . همچنین وقتی با کلمه ای خاص لینک دهی می کنید بهتر است که به صفحه قدیمی و مرتبط با متنی که لینک از آن خارج می شود انجام دهید. از درون متن هم می توانید با کلمات کلیدی به تعداد مناسب به صفحه اول وب سایت خود لینک دهید.
چند نکته در مورد راهکار لینک دهی طبیعی
قرار دادن لینک منبع محتوا:

قرار دادن لینک منبع محتوا درون متن به عنوان منبع کار کرد حرفه ای شما را ثابت می کند چرا که هر کاربری برای اینکه بخواهد به متن شما اعتماد کند باید منبع مناسبی را برای آن بیابد که شما این منبع را برای آن قرار می دهید.به نظر من این مورد را موتور های جستجو هم در آینده درک خواهند کرد.
در یک جمله می خواهم خلاصه کنم اینکه کجای متن بهتر است لینک دهی شود ، تعداد لینک چندتا باشد لینک strong باشد یا نه بستگی به خود شما دارد . برای اینکه بتوانید به نتیجه خوبی برسید بهتر است خود را جای کاربر قرار دهید.
چند نکته در مورد راهکار لینک دهی طبیعی
لینک دهی طبیعی و اهمیت آن برای سئو سایت:

لینک دهی یکی از مهمترین فاکتورهای سئو سایت است . ولی لینکدهی را باید به چه صورت انجام دهیم یا چه استراتژی برای آن پیاده سازی کنیم تا بتوانیم یک لینک دهی سازنده و مفید برای سایت خود داشته باشید . در این مقاله به لینک دهی داخلی می پردازیم به سوالات زیر توجه کنید: ۱-لینک درکجا متن بهتر است قرار بگیرد ؟ ۲-کلمه ای که بهش لینک می دهیم آیا بهتر است از تگ strong استفاده کنیم ؟ ۳-چه تعداد لینک در یک متن باید داشته باشد؟ ۴-به چه صفحاتی از داخل متن لینک بدهیم؟ ۵-لینک منبع محتوا را ایجاد کنیم یا نه ؟ به بررسی این ۵ مورد می پردازیم :
چند نکته در مورد راهکار لینک دهی طبیعی
جای لینک در متن برای لینک دهی مفید کجاست ؟:

هر جایی از متن می توانید لینک مورد نظر خود را قرار دهید چرا که هیچ موتور جستجویی برای این کار برنامه ای ندارد . ولی این هم بدان معنا نیست که هر جایی که دلتان بخواهد لینک بگذارید . ما بهترین مکان برای لینک دهی را پاراگراف اول و آخر هر متن می دانیم ( این گفته ی ما استراتژی خود ما است و این را هم نمی گوییم که لینک را در پاراگراف های داخلی قرار ندهید) چرا که Crawl های گوگل توجه بیشتری به این پاراگرافها دارند.
چند نکته در مورد راهکار لینک دهی طبیعی
استفاده از تگ strong در لینک دهی :

تعدادی از تگ های html وجود دارند که به تگ های شاخص معروفند یکی از این تگ ها تگ strong می باشد شاید تعدادی از سئو کاران به این ایراد بگیرند که قرار دادن لینک با تگ strong تاثیری ندارد ولی من همچین اعتقادی ندارم و می گویم همان طور که جمله یا کلمه ای را که در متن با تگ strong بویلد می کنیم تا شاخص در نظر گرفته شود لینکی که درون متن به صورت strong باشد به عنوان لینک شاخص شناخته می شود و از اهمیت بالایی برخوردار است.

دسته بندی : افزایش فروش سایت